Prioritate zero în ANOFM: Salvarea proiectelor pe fonduri europene aflate în risc de anulare

În data de 15 ianuarie am fost numit în funcția de Președinte al Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă.

Peste tot în instituțiile statului se simte nevoia unui restart, a unei schimbări de paradigmă, de mentalități și bune practici iar la ANOFM lucrurile nu sunt diferite.

Prin numirea mea în această funcție înțeleg să fiu parte activă a acestei schimbări și să pun umărul la obiectivul PNL de a revitaliza administrația publică și instituțiile statului, pentru ca acestea să răspundă în mod performant nevoilor românilor.

Primele zile de activitate în cadrul ANOFM mi le-am dedicat realizării unei radiografii a activității din instituție. Este vital să știm unde suntem, pentru a evalua cu exactitate unde putem ajunge.

În același timp, sunt perfect conștient că nimeni nu are timp de așteptat ca ANOFM să se reorganizeze. Există urgențe care trebuie soluționate și proiecte care trebuie resuscitate. Tocmai de aceea, am cerut colegilor mei o inventariere a proiectelor pe fonduri europene care sunt în risc de anulare și asta pentru că România nu își mai permite să nu atragă sau să piardă bani europeni.

Mă bucur să vă anunț că, împreună cu colegii mei din ANOFM, am reușit să salvăm două proiecte ce vor fi derulate pe fonduri europene, în valoare totală de peste 64 de milioane de euro:

Relația SPO cu angajatorii -eSPOR (36 milioane euro)
Managementul de caz – Proces de incluziune pe piața forței de muncă (28 milioane euro)

Scrierea celor două proiecte a fost demarată în 2017. Din păcate, acestea au fost păstrate la sertar atât de mult timp încât România risca să piardă oportunitatea de finanțare.

„Relația SPO cu angajatorii -eSPOR” este un proiect care va permite corelarea serviciilor de formare profesională cu nevoile reale ale pieței muncii și care totodată va facilita transformarea relației dintre ANOFM și angajatori. Dacă până acum, ANOFM îndeplinea un rol strict administrativ în beneficiul angajatorilor (plata de subvenții), odată cu implementarea acestui proiect vom putea acorda acestora servicii valoroase, precum asistență în derularea programelor de ucenicie și de reconversie profesională, de formare/perfecționare la locul de muncă, asistență în procedurile birocratice etc.

„Managementul de caz – Proces de incluziune pe piața forței de muncă” este un proiect care va îmbunătăți simțitor serviciile pe care le oferim persoanelor aflate în curs de ocupare. Mai precis, acesta are rolul de adapta serviciile furnizate de AJOFM/ALOFM la fiecare beneficiar in parte, în funcție de background-ul social și educațional, oportunitățile de ocupare din zona de reședință etc.

Aceste două mici victorii de etapă ne demonstrează că ANOFM poate deveni acea instituție de care au nevoie deopotrivă angajatorii și angajații, bine ancorată la realitățile zilei și pregătită să răspundă cu succes provocărilor care apar.

S-ar putea să vă mai placă...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *